tisdag 22 april 2014

Tillbaka i vardagen

Att ligga på en bänk under ett träd i en park, se klassiska mästerverk på fantastiska museer, äta goda, små, grillade paprikor och njuta av spansk toppfotboll - ja, det är bara några av de saker som jag har gjort i påsk. Madrid bjöd också på sommarvärme och bra shopping. Däremot har jag inte riktigt kommit underfund med vad jag egentligen tycker om den spanska huvudstaden. Stora, svulstiga hus och gigantiska rondeller med överdådiga fontäner blandas med ganska rustik husmanskost... Inte alls samma  känsla som andra delar av Spanien som jag har besökt. Men ändå charmigt på något sätt och jag älskar att upptäcka nya städer! Och vara ledig...

Idag gick det dock snabbt att komma tillbaka till vardagen med avdelningsmöte och fyra lönesamtal. Och träning efter jobbet (tränade inte alls i Madrid, men gick massor och fick rejäl träningsvärk i vaderna). Intervaller på löpbandet och sedan styrketräningen på det.

Inga kommentarer: