torsdag 3 april 2014

Vårtrött

Jag har som vanligt en mini-jetlag efter ändringen till sommartid i helgen. Jag har alltid varit extremt morgontrött och är så glad för att jag har flextid och att jag inte behöver gå upp före sju. Så därför känns den där timmen väldigt jobbig. Det är säkert delvis psykologiskt; bara känslan av att jag vet att klockan "egentligen" är sex gör det jobbigt... Det tar ett par veckor sedan brukar det gå bra, men än så länge är det tufft när klockan ringer. Kvällarna är desto bättre förstås och speciellt nu när det ljust nästan fram till klockan åtta :)

Förra veckan fick jag ju rejäl träningsvärk i benen. Idag hade jag fått träningsvärk i bröstmuskulaturen. Ett tecken på att jag lägger på lite mer vikt just nu?! Idag körde jag däremot samma vikter som vanligt, så risken att jag får ny/mer träningsvärk i morgon är nog inte så stor. Fast kroppen kändes stark och jag körde några fler repetitioner både i vissa rygg- och tricepsövningar.

Inga kommentarer: