torsdag 23 april 2015

Svårt att bestämma sig (mig)

Tänker ibland att jag kanske borde fokusera på min träning lite mer. För jag vill gärna lite för mycket. Jag vill bli snabbare och uthålligare (löpning), jag vill bli starkare och få större muskler (styrketräning) och jag vill smidigare och få bättre balans (yoga). Och visst, jag tränar allt detta varje vecka. Men tänker att det kanske är ett av problemen. För att bli just snabbare och/eller uthålligare borde jag antagligen träna mer löpning. Både längre sträckor och mer intervaller. Skulle jag däremot satsa på att få större muskler och bli starkare så borde jag inte springa så mycket, utan köra tyngre vikter och äta mycket mer... Och för att bli smidigare skulle jag behöva träna yoga säkert minst tre gånger i veckan, men det hinner jag inte - om jag inte byter ut något av de andra passen. Och det vill jag ju inte... Än så länge har jag bara kommit till insikten om att det är så här och är inte beredd att ändra något. Så därför fick det bli uppvärmning på löpbandet (gåendes) och sedan styrka för rygg och armar idag :)

Inga kommentarer: