söndag 5 februari 2017

Söndag i februari

Har haft en ganska bra söndag så här långt. Startade med Hot Mojo i Spårvägshallarna. Gick både dit och hem och mötte en hel del löpare både på vägen dit och hem. Isbanan i Vasaparken var däremot inte särskilt full på vägen dit, men när jag tog mig hem var det smockfullt. Har även lagat en kycklinggryta med marockansk touch (kryddad med bland annat kanel, spiskummin, saffran, ingefära, chili och inlagd lime + att jag åt couscous till). Tog mig sedan tillbaka till Vasastaden för att se en utställning med Ai Weiwei. På vägen hem köpte jag en semla som jag sedan har tryckt i mig... Var lite sugen på att gå på bio, men vädret inbjuder inte till fler utflykter utomhus idag: det är kallt och det singlar en och annan snöflinga från skyn. Blir nog en eftermiddag och kväll i fåtöljen istället.

Inga kommentarer: