onsdag 24 juni 2020

Värme, bad och träning

Värmen har kommit och ska stanna hela veckan. Innebär 30 grader idag och nästan lika varmt igår. Då var jag och klippte mig på förmiddagen. Cyklade dit och tog en lite längre sväng på vägen tillbaka, vilket resulterade i 15-16 km. Tog också ett dopp på Långholmen på hemvägen. Idag var jag vid Hornsbergs Strand på förmiddagen. Det är ok fram till lunch ungefär sedan blir det mer och mer folk, barn som hoppar från kanten och oftast kommer vattenskotrarna då. Gick hem efter att ha badat och faktiskt tagit några simtag. Det är ovanligt varmt i vattnet för att vara så här tidigt på sommaren och jag har redan badat riktigt många gånger.

Nu har jag varit på gymmet och kört ett ben- och axelpass. Inledde med att springa några en-minuts-intervaller, som kändes helt ok.

Inga kommentarer: