torsdag 6 augusti 2009

24 grader på land och 18-19 i vattnet

Började dagen med frukost vid havet; tog med ett kokt ägg, en leverpastejssmörgås, ananas- och grapefruktsjuice och avslutade med en Skånepepparkaka med ost. Och kaffe förstås. Låg sedan och njöt ett par timmar i solen innan jag badade. Enligt badvakterna var det 18 grader i vattnet, men det kändes faktiskt varmare än så. Det var t.o.m. så varmt att det gick att simma utan problem - alltså inte bara doppa sig :) Sedan cyklade jag hem och bytte om till träningskläder. Sprang 5 km på löpbandet (33 ½ minut) och sedan 40 minuters styrketräning. Svettades floder, men det kändes bra i kroppen.

Nu ska jag snart njuta av riktigt bra mat - hoppas jag. Ska på Bloom , som ska vara en av Malmös bästa restauranger. Återkommer med rapport!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Ja, den frukosten slog min med hästlängder... Själv åt jag en skogaholmsmacka med en bit ost på och till det tre koppar kaffe.

Bra tränat. Hur känns benet efter löpbandet?

Spännande att testa den restaurangen. Tittade på länken och det såg ju mysigt ut. Väntar på ett utlåtande av dig...

BoelMaria sa...

Jag har småkänningar i benet efter varje löppass, men har bestämt mig för att ignorera det - i alla fall tills efter Tjejmilen....