lördag 22 augusti 2009

Det handlar om känsla

När jag ska beskriva hur många av mina pass har varit så handlar det mycket om en känsla, har jag märkt. Hur kroppen "känns". En ganska diffus beskrivning... Men det handlar precis om det, tycker jag. Hur kroppen reagerar i de olika övningarna. Hur mycket jag orkar ta i. Hur smidig eller stel kroppen är. Och ofta tycker jag inte att det finns någon självklar förklaring till varför det känns bra eller dåligt. Ibland vet jag att det beror på att jag ätit för dåligt eller ätit för nära inför passet. Och ibland är det en bacill på gång, men oftast är det bara dagsformen. Det som är spännande är att jag idag känner min kropp ganska väl och därför 5 minuter in i passet eller löpningen vet hur det kommer kännas under och efteråt.

Idag har jag börjat dagen med yoga - som kändes bra :) - och nu ska jag bara duscha och byta om för att ta mig ut i det fina vädret. Solen skiner och det är hög, klar luft - en första föraning om hösten! Hade tänkt kolla på marathonen från Berlin, men tror inte jag kan sitta inne denna fina lördag.

Inga kommentarer: