torsdag 6 augusti 2009

Senapsglass, fänkålsskum, friterad torskboll och svartvinbärsmarmelad

Kommer precis från en femrättersmiddag på Bloom och är helt lycklig!!! Tänk att mat kan vara så gott! Det hela inleddes med en friterad torskboll med chilikryddad äppelmos. Sedan blev det krabba med rom och senapsglass (helt fantastiskt!). Rätt nummer tre var en medelhavsfisk på en algbädd och tomatröra och fänkålsskum. Sen blev det carbonara. Carbonara äter jag ganska ofta, men den som jag fick idag är bland det godaste jag ätit. Äggulan var inbakad i pastan och fläsket till ramlade nästan isär... Till det var det en svartpepparglass och parmesanchips - förstås! Innan efterrätten var det krämig ost med hemgjorda kex och nötter. Och till sist frusen ananas med kokos. Till notan fick man dessutom svartvinbärsmarmeladgodis... Till hela middagen serverades olika slags vin som passade helt perfekt till. Jag kommer gå tillbaka!

1 kommentar:

JaWe sa...

Det låter ju som att du fick en femrättersmiddag som inte glöms bort!

Härligt att vara nöjd och att vilja tillbaka... Bra betyg till restaurangen!

Testar kanske den nästa gång jag är i trakten.