tisdag 18 augusti 2009

Nu vet jag varför jag envisas med att betala för att ha en PT

Efter att ha tagit det lite lugnare med träningen under semestern var jag ganska stolt över förra veckans träningsdos. Men sedan skulle jag då ha första PT-passet för hösten idag. Passet startade stenhårt och sedan bara fortsatte. Efter 45 minuter var jag färdig att kräkas och flåsade som en blåsbälg. Det är då jag inser att jag verkligen behöver någon som står bredvid mig och peppar, lägger på extra vikter, håller uppe tempot och utmanar kroppen med nya övningar. Urjobbigt, men skönt efteråt. Jag vet att jag kommer ha grym träningsvärk de här första gångerna, men förhoppningsvis kommer jag upp i samma nivå som innan sommaren ganska snart.

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Visst är det fantastiskt att pushas till nästa nivå, PT-träning får en att utvecklas och växa så snabbt!

BoelMaria sa...

Ja, jag tycker att det har gett massor!

Snorkkis sa...

Kanske vore nåt... då man som mig mesar omkring och är dålig på detdär att maxa.

Du verkar jätte motiverad för träningen nu; skoj!