måndag 11 januari 2010

Instruktörsbyte

När det gäller instruktörer är jag väldigt konservativ; har jag hittat ett pass med en instruktör som jag gillar kan jag inte förstå varför den personen måste byta pass eller tid eller - ve och fasa! - sluta vara instruktör helt och hållet... De är ju så himla viktiga! Jag har insett att jag kan i stort sätt kan träna vad som helst bara instruktören passar mig.

Och vad tycker jag då är viktigt? Först och främst måste personen vara sig själv och utstråla att den tycker det är kul. Men den får inte vara "klämkäck" och ropa en en massa som bara låter som klyschor. Däremot ska den peppa... Jag ska bli utmanad i min träning (gärna lite för svåra rörelser för att man ska lära sig på en gång t.ex.) och jag vill alltid komma ut genomsvettig från ett inbokat pass. Sedan får inte musiken vara för dålig, men där är jag ganska tolerant.

Varför skriver jag det här? Jag som ni säkert gissat har "min" step-instruktör slutat hålla måndagens step-pass fr.o.m. den här terminen... Idag var första gången med den nya instruktören och min spontana reaktion efter passet var att jag nog inte kommer gå på step i vår. Men jag lovar att inte döma någon efter en gång, så jag ska dit nästa vecka igen. Annars får jag se mig om efter något annat konditionspas. Det bör ju finnas ett och annat att välja på eftersom jag kan gå på tre olika gym här i Malmö.

Inga kommentarer: