lördag 30 januari 2010

Jag har försökt vara positiv

Men nu börjar jag bli riktigt trött på - eller bristen på - snöröjningen i Malmö. Precis som jag misstänkte igår kväll så var det inte speciellt mycket plogat nu på morgonen när jag skulle på yoga. Den första sträckan fram till Folkets park var ganska OK, men sedan blev det värre. Antingen inga skottade trottoarer alls eller snö tillplattad av bilar så det hade bildats en läskig hal yta. Det var först efter Norra kyrkogården och jag hade kommit ut på Föreningsgatan som det var skottat ordentligt. Var glad att jag struntat i cykeln, men istället för att det tog drygt 10 minuter (som det brukar göra när jag cyklar) tog det dubbla tiden att ta sig från Möllevången till Värnhem idag. Och jag var genomsvettig när jag kom fram... Jag får väl se det som extra träning; men tänkte mycket på Snorkkis transportlöpning och undrar hur hon orkar?!

Annars gick yogapasset ganska bra idag, men det märks direkt när jag har druckit vin kvällen innan. Jag drack bara två glas, men även det påverkar. Det gör att jag inte alls är lika sugen på att dricka längre. Åtminstone om jag vet att jag ska träna dagen därpå.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Jag är också schizo när det gäller denna vinter. Och snöröjningen är INTE bra i GBG-området heller.

BoelMaria sa...

Trist! Läste om "dina" brevbärare; de kan inte ha det kul! Kommer ihåg när jag extraknäckte som brevbärare på gymnasiet (för typ 100 år sedan....) inför jul och det något år var helt hopplöst p.g.a. all snö.