onsdag 13 januari 2010

Styrketräningspass

Nu är jag nästan helt återställd från förkylningen och kunde köra ett ganska hårt styrketräningspass efter jobbet. Jag värmde upp på löpbandet idag och efter 20 minuter var jag ordentligt svettig. Sedan körde jag mitt rygg- och tricepspass. Börjar kännas lite enformigt, så det är väl dags för ett nytt upplägg. Kommer inte träna med min PT den här veckan, men jag har mejlat honom idag så nästa vecka har jag kanske lite nya roliga övningar att se fram emot!

Efter träningen gjorde jag en avocado- och kycklingsallad som blev god. Har även tryckt i mig en banan och en näve mandlar. Jag har nämligen fortfarande inte gått upp något sedan magsjukan, men jag har i och för sig slarvat lite med mellanmålen sedan jag började jobba... I helgen blev det däremot både årets första semla och en chokladkaka på 200 gram :)

Nu ska jag nog kolla på Mästarnas mästare på SVT Play (missade det igår när jag var på styrelsemöte). Ska bli kul att följa; nästan fler spännande personer än förra omgången.

3 kommentarer:

Andrej sa...

Alltid bra att använda huvudet när du tränar. Börjar kroppen vänja sig så är det inte lika utvecklande längre.

JaWe sa...

Härligt att du snart är av med den jobbiga förkylningen. Samma sak för mig, äntligen har den lämnat för den här gången.
Det lät gott det där nyttiga...
Även semlan och chokladkakan lät inte heller så tokigt ;)

BoelMaria sa...

Andrej: Håller med!
JaWe: Skönt att du är frisk från förkylningen du med. Och ja, både det nyttiga och onyttiga var gott :)