måndag 4 januari 2010

Lugnt pass

Efter att ha varit magsjuk natten mellan fredagen och lördagen och däckad i sängen hela lördagen var jag så pass pigg igår att jag åtminstone kunde hålla mig uppe hela dagen. Tog också en promenad i det smällkalla Malmö. Men jag kände mig ganska matt och fick inte i mig någon ordentlig mat. I morse tyckte jag däremot att jag kände mig ganska pigg och åt en vanlig frukost (fast minus kaffet). Åkte därför ner till gymmet för att testa hur kroppen mådde egentligen... Inledde med 20 minuter på träningscykeln i makligt tempo. Sedan körde jag på med mina vanliga ryggövningar, men med mindre vikter. Tog det verkligen i ett lugnt och beskedligt tempo och så fort kroppen började protestera vilade jag och bytte övningar. Det blev en knapp timmes pass som avslutades med pilatesövningar. Inget pass som går till världshistorien, men skönt att få röra på kroppen igen. Ska nu försöka fylla på de tömda depåerna; hela min viktökning under hösten har försvunnit så nu är det bara att börja om igen :(

Inga kommentarer: