torsdag 3 mars 2011

Bönor

Jag har alltid haft svårt för baljväxter. Jag tror att det är de vita bönorna i skolans vedervärdiga chili con carne på sjuttio- och åttiotalen som är boven faktiskt. Överkokta, mjöliga bönor i en brun sörja... - ingen höjdare :( Idag gör jag däremot gärna chili con carne - med vita bönor! Men jag har lärt mig att krydda den rätt. En chili con carne utan massor med spiskummin, vitlök och färsk chili klarar jag mig fortfarande utan. Och salladen som jag precis har ätit hade inte varit lika god om kidneybönorna inte haft sällskap av avocado, babyspenat, rivna morötter, majs och en enkel dressing av olivolja, citronsaft, salt och peppar. Kanske har också bönorna - och inte minst linserna - blivit godare eftersom jag tränar som jag gör. Jag älskar grönsaker och frukt, men har insett att jag måste fylla på med mycket mer protein och fett för att få resultat och då är baljväxterna ett bra komplement när man som jag inte alltid är sugen på kött. Och ni behöver inte vara oroliga; jag har druckit en gainer på 4 dl efter träningen också :)

Dagens träning bestod annars av drygt 20 minuter på löpbandet och sedan 40 minuters styrka. Rygg, triceps och lite mage blev det. Kände av låren efter gårdagens pass, men faktiskt inte axlarna (!) Kändes som ett bra pass och lyckades komma lite tidigare från jobbet idag och behövde därför varken slåss om vikter, maskiner eller löpband. Skönt!

Inga kommentarer: