torsdag 10 mars 2011

Löpbands-löpning

Efter tisdagens sega pass och gårdagens vila - men sena kväll - undrade jag hur det skulle kännas med träningen idag. Hade planerat ett lite kortare pass med enbart löpning och magövningar. Började med löpningen som bestod av knappt en halvtimme på löpbandet. Benen kändes pigga och lätta och jag hade en bra känsla i kroppen igen! Så himla skönt! Efter det var jag laddad för att utsätta magen för en rad olika övningar. Har slarvat med just den muskelgruppen de senaste veckorna, men behöver verkligen stärka bålen nu när jag kommit igång med löpningen så smått igen. Saknar min PT; han var bra på att få mig att köra de där övningarna som är bra men jobbiga... En kvart med 5 olika övningar hoppas jag ger en härlig träningsvärk inför helgen!

Inga kommentarer: