måndag 7 mars 2011

När kroppen svarar

Dagens träningspass var ett sådant där pass som kändes lite extra bra. Anledningen var att jag körde lite intervaller på löpbandet och benen var med! Det var korta intervaller, men jag stumnade inte direkt och jag blev inte flåsig heller. Konditionen HAR med andra ord blivit bättre och benen börjar tydligen börjat vänja sig vid löpningen igen! Det bästa av allt är nog att jag inte hade några känningar i vänsterbenet överhuvudtaget! Sådana dagar vågar jag faktiskt tro på att jag kommer kunna springa MalmöMilen i juni - och inte bara ta mig runt - och kanske, kanske något annat längre lopp i höst.

Efter löpbandet blev det styrketräning för rygg och triceps. Kändes också helt OK; kände mig varken starkare eller svagare än vanligt. Så just den delen går väl inte till världshistorien, men vad gör det när inledningen av passet kändes som den gjorde:)

2 kommentarer:

Andrej sa...

Kul. Och jag skall springa ett mil-lopp i maj. Det skall bli riktigt skoj.

BoelMaria sa...

Visst är det kul med lopp; ett konkret mål och deadline. Även om det jag gillar bäst med löpningen är att jag just kan köra det själv och bara tävlar mot mina egna resultat. Vad är det för millopp du ska springa?