måndag 2 januari 2012

Ingen kul dag idag

Jag har börjat jobba igen idag, men undrade ganska snart varför jag inte hade stannat hemma i sängen i morse... Hela våningsplanet där jag sitter var täckt med ett fint damm, eftersom de satt in nya ventilationstrummor. Ganska snart började ögonen klia och halsen kännas skrovlig och trots dammsugning och avtorkning med våt trasa hjälpte det inte särskilt mycket eftersom luften helt plötsligt cirkulerar... Dessutom har nätverket haft "driftsstörningar" hela dagen. Info om störningarna kom på intranätet först vid halvtiotiden medan telefonsvararen (!) till IT-supporten pratade om att man skulle starta om datorn om en halvtimme (och detta meddelande hade de hela förmiddagen...). Strax innan lunch var jag halvt desperat och fick äntligen tag i någon som svarade på supporten och då sa de att det antagligen skulle vara löst efter lunch. Det var det inte... Emellanåt fungerade mejlen hyfsat, men så fort jag skulle öppna ett dokument hängde sig datorn. Lite efter fyra gav jag upp:(

Efter denna frustrerade jobbdag cyklade jag ner till gymmet. Inledde med löpning och körde sedan styrka för rygg, triceps och ben. Löpningen gick bra, men hade ingen riktig styrka i kroppen idag:(

Jag hoppas verkligen att morgondagen blir bättre - på alla plan!

Inga kommentarer: