söndag 15 juli 2012

Hemmayoga

Jag har väldigt svårt för att träna hemma. Periodvis har jag försökt köra enkla styrkeövningar med egen kroppsvikt, men oftast kan jag inte fokusera tillräckligt. Likadant med yogan. Jag har någon ideal- och önskebild av att jag ska avsluta varje dag med ett yogapass, eftersom jag tror att jag skulle må bra av det både mentalt och kroppsligt. Men jag har svårt att hitta lugnet och det fokus/avskärmning som behövs. Idag provade jag igen. Ensam hemma. Inget yttre som skulle distrahera. Satte på en instrumental skiva för att hjälpa till. Rullade ut yogamattan och satte igång. Det gick helt OK. I en halvtimme. Sedan kunde jag inte bortse från dammet på golvet under soffan som helt plötsligt låg i blickfånget, meddelandesignalen på mobilen och grannarnas fotsteg... Ett steg i rätt riktning i alla fall.

Inga kommentarer: