söndag 8 juli 2012

Söndagslyx

Jag har verkligen fått semesterkänsla i helgen. Träffade mina två systrar, ena systerns familj och mina föräldrar igår. Vi satt ute på altanen hos mamma och pappa och åt lunch medan regnet smattrade på taket. Sedan åkte vi iväg och lämnade en present till min moster som fyllt 70 år. På vägen körde vi om stranden och tog ett dopp i havet i duggregnet! Syskonbarnen tyckte det var roligt och nog lite busigt att bada när det regnade. Fick sedan god rökt lax med nypotatis till middag. Innan hemresan grävde jag upp lite potatis, rödbetor och lök ur mammas grönsaksland och fick med mig en fin tistel.

Idag har jag varit knappt en timme på gymmet och tog sen ett dopp i havet. Cyklade om ett café på vägen hem och köpte frasiga croissanter. Så nu sitter jag och äter dem och dricker dagens andra kopp kaffe :) Är inte så sugen på att gå till jobbet i morgon... Men nu är det bara en vecka kvar innan fyra veckors ledighet!

Inga kommentarer: