tisdag 24 juli 2012

Kortpass på gymmet

Det kan ju verka märkligt att träna inomhus när den efterlängtade solen och värmen äntligen har kommit. Men när man som jag har väldigt lätt att bli röd i skinnet så gäller det att ransonera. Så max 2-3 timmar i solen - och aldrig mitt på dagen - och rejält insmord. Resten av dagen spenderar jag i skuggan eller inomhus. Sådana dagar är Malmö en perfekt stad att bo i. Det tar bara 20 minuter att cykla till havet och då kan man antingen välja stranden vid Ribersborg - eller Ribban som den kallas här - Kallis - kallbadhuset där man kan basta innan man hoppar i det iskalla vattnet - eller djuphavsbadet. Jag valde det sista idag. Var där på förmiddagen, åt en god sallad och cyklade sedan direkt till gymmet. Kände mig inte helt hundra, så det blev powerwalk på löpbandet som uppvärmning och sedan styrka för bröst och axlar. 50 minuter blev det bara, men allt är bättre än inget!

Inga kommentarer: