torsdag 12 juli 2012

Kakfrossa

I vanliga fall hinner jag knappt fika på mitt jobb utan sitter med kaffet framför datorn. Men den här veckan har det blivit fikapaus både på för- och eftermiddagen. Och dessutom med kaka både idag och igår! Mina kollegor har bakat och bjudit på två olika sorters citronkakor och en äppelkaka. Kanske är det därför jag väger mer än jag någonsin gjort; 65,9 kg visade vågen på gymmet idag! Hurra! För er som följt bloggen så vet ni att jag har haft problem att gå upp och att jag en sommar blev ordinerad efterrätt varje dag på semestern av min PT... Så därför känns denna viktuppgång som en seger. Är inte särskilt orolig för att kakorna ska förvandlas till fett heller för jag har som sagt varit på gymmet idag igen. Knappt en timmes träning blev det idag. Bara en kvart på löpbandet, men sedan 40 minuter med fortsatt fokus på överkropp. Rygg och armar fick vad de tålde :)

Inga kommentarer: