måndag 8 april 2013

Drygt fyra ton

På mitt jobb har vi möjlighet att vara med i "Skåne trampar" - en kombinerad tävling och friskvårdsaktivitet där man får räkna all tid i cykelsadeln: till och från jobbet, i jobbet och på fritiden. Jag skickade ut en fråga förra veckan om vilka som ville var med och har jag har redan fått ihop ett lag på 12 deltagare! Superkul! Vi är några stycken på jobbet som tränar regelbundet och relativt mycket, så de trodde jag nog att jag skulle få med, men det roliga är att över hälften av de som anmält sig är de som "bara" får till vardagsmotion ibland.

Kanske bra med lite mer cyklande även för mig, för benen var som spagetti när jag cyklade hem efter träningen idag... Det var i och för sig inte så konstigt, med tanke på att jag hade ganska mycket fokus på benen under passet. Först uppvärmning på löpbandet i 20 minuter och sedan bencurl, benpress, "sumo"-lyft och tåhävningar. Körde även lite överkropp (bänkpress och liggande hantelpress på pilatesboll för bröst + flies och drag till hakan för axlar) och samlade ihop till lyft på sammanlagt 4 100 kg.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Härligt med utmaningar!

BoelMaria sa...

Visst är det! Har inte du satt igång något lag på jobbet?!