söndag 1 juni 2014

Att gå i Stockholm

Gick ganska mycket i Stockholm. Bodde vid Norra Bantorget och första dagen gick jag bort till Kungsträdgården och sen ut på Skeppsholmen, tog sedan färjan över till Slussen, gick längs Stora Nygatan genom Gamla stan och ut en sväng på Riddarholmen innan fortsatt promenad över bron till Kungsholmen. Där gick jag längs Norr Mälarstrand bort till Kungsholms torg, upp till Hantverkargatan och sedan tillbaka till hotellet. En ganska bra - och vacker - tur. I fredags regnade det i stort sätt hela dagen, men gick ändå till Spårvagnshallarna och tillbaka och sedan en tur bort till Vasaparken innan jag mötte upp min bror vid Högtorget. Sedan tog vi faktiskt tunnelbanan till Skanstull, men gick sedan därifrån till en restaurang som låg längst ner på Katarina Bangata, vid Orionteatern, och tillbaka. Så totalt 1,5 mil ungefär under de där dagarna - skulle jag gissa.

Kom hem igår kväll och hade satt klockan på halvnio, för att kanske cykla ner och köra det vanliga yogapasset halv elva idag. Men stängde av klockan och sov ytterligare en timme. Fick bli ett vanligt styrkepass istället. Inledde med 25 minuter på löpbandet - efter att jag upptäckte att vågen visade 66 kg (!) Vet inte om jag någonsin vägt så mycket?! Ligger annars runt 64-65 kg vilket jag är nöjd med. Att äta ute både middag och lunch, stor hotellfrukost + fika + godis + öl och vin under flera dagar sätter sina spår... Efter att ha sprungit körde jag fokus på rygg och triceps och det kändes bra.

Inga kommentarer: