tisdag 12 januari 2016

Löpning och gång

Det blev både löpskola och ytterligare ett yoga-pass igår. Plus en avslutande föreläsning av Cecilia Duberg om mental styrketräning.

Idag hade jag klockan på kvart över sju och hade intentionen att följa med på morgonens löp- eller gångpass, men ställde om klockan till åtta. Trodde yogan började kvart över, men det visade sig att den startade tio över... Kom någon minut sent, men smet in och fick åtminstone en halvtimmes skön yogastart på morgonen. När jag hade smällt frukosten bestämde jag mig för att ta en egen joggingtur. Blev ett pass på 50 minuter med omväxlande löpning och gång. Innan jag sprang tillbaka till hotellet ville jag ta ett dopp i havet och letade därför upp resten av gruppen som höll på med ett extrempass nere på stranden för att kunna lämna nycklar och skor där. Blev då indragen i den avslutande stafetten med löpning kombinerat med burpees... Efter det kändes doppet i havet ännu mer lockande!

I eftermiddag har jag promenerat till Los Christianos och tillbaka. Skulle gissa på drygt en mil sammanlagt. Känner mig därför lite mör och stel i vaderna och undrar nu om det var bästa uppladdningen för morgondagens tur till vulkanen Teide... 

Inga kommentarer: