söndag 17 april 2016

Tidsoptimist

Lite svårt att beräkna tiden idag med… Dagen började bra med frukost i lugn och ro, lite småstädning och hann baka en kaka innan jag stack till Skärholmen för att möta upp en kompis och vara med på konståkning. Det vill säga; inga skridskor utan en av SL:s visningar av den offentliga konsten i tunnelbanan. En lite dryg timme på röda linjen ut till Alby blev det. Spännande och en del riktigt fina stationer, även om guiden var så där. På väg in till stan började vi prata om att fika och jag tänkte att en snabbfika hinner jag med. Så vi hoppade av på Mariatorget och när jag väl hade köpt kaffe insåg jag att jag var tvungen att ta tunnelbanan 10 minuter senare… Lite abrupt farväl innan jag sprang till tåget och sedan från stationen i Solna strand, upp och hämta ombyte och kastade mig sedan på cykeln för att hinna till gymmet och söndagens Hot MOJO-pass. Är inte van att behöva stressa eller vara ute i sista minuten, men är helt klart inte inkörd i att tunnelbanan går glesare på helgen och att det ändå tar en stund att ta sig mellan de olika delarna av stan.

Inga kommentarer: