fredag 1 september 2017

82 000 steg

Ja, under mina fyra dagar i Rom blev det en hel del gående. Har ju varit där flera gånger förut, men tröttnar aldrig på denna fantastiska stad och upptäcker varje gång nya kvarter och stadsdelar. Att jag denna gång reste själv innebar också att jag kunde gå så mycket jag ville och besöka otaliga kyrkor (för att uppleva Caravaggio och Michelangelo, men också dessa groteska barockhistorier som ofta kontrasteras av oansenliga yttre...). En hel del god mat, kaffe och glass har det förstås också blivit. Upptäckte bland annat det nya - sedan förra året - mattorget inne på stationen, som hade ett fantastiskt utbud. Och dessutom riktigt snyggt, både inredning och layout på skyltar och infomaterial!

Har semester även idag, så jag har passat på att träna på förmiddagen. Ett lite annat klientel än det vanliga, men såg ändå en och annan stammis. Fick bli fokus på styrka för ben, axlar och bröst.

Inga kommentarer: