torsdag 14 september 2017

Träning när jobbet kommer emellan....

Periodvis reser jag en del i mitt jobb. Mest inrikesresor, men det blir ofta långa dagar. I tisdags åkte jag t.ex. till Umeå över dagen. Gick hemifrån halv sju på morgonen och var hemma tjugo i tio på kvällen. Och igår efter jobbet satte jag mig direkt på tåget för att ta mig till Linköping och var framme på hotellet kvart över nio på kvällen. Hade kunnat åka tidigt i morse, men dagens program började kvart över åtta i morse så det var inte något lockande alternativ det heller. Det mesta går ändå att lösa och åker jag tåg hinner jag antingen jobba eller ta det lugnt. Men det som blir lidande är träningen. Men idag blev det i alla fall ett löppass när jag hade kommit hem från Östergötland. En timme på löpbandet blev det.

Inga kommentarer: