onsdag 27 september 2017

Träning i förebyggande syfte och som sömnpiller

Trött när jag kom hem och hade inte hunnit äta lunch så prio ett var att äta. Sedan behövde jag smälta maten och då var klockan helt plötsligt nästan sju. Med tanke på hur jag kände mig i kroppen igår så visste jag att något ordentligt löppass skulle jag inte orka, men samtidigt visst jag att jag skulle ångra mig om jag inte tränade. Bytte därför om, gick till gymmet och tillbringade 45 minuter på löpbandet, ungefär hälften springandes och hälften gång i raskt tempo. Nu är jag nöjd och glad för det betyder att jag antagligen kommer sova bättre i natt och det behövs för tåget till Göteborg (och bokmässan) går kl. 6.06 i morgon bitti.... Två intensiva jobbdagar med massor av folk, seminarium, en del möten och så ska jag sitta i ett panelsamtal. Vet att jag kommer vara helt slut i hjärnan på fredag och någon träning är tveksamt om jag orkar och hinner med. Men jag har packat tränings- och badkläder, för jag upptäckte precis att hotellet jag ska bo på har en liten pool. Så vem vet; det kanske blir lite avkopplande simtag på torsdag kväll eller fredag morgon.

Inga kommentarer: