torsdag 16 juli 2020

Blåbärsplockning, huvudvärk och träning

I tisdags cyklade jag till Nackareservatet för att plocka blåbär. Överallt i min flöden har jag nämligen sett att det är mycket bär i skogen. Cyklade till Björkhagen och satte cykeln vid den fina Lewerentz-kyrkan där också en av starterna av Sörmlandsleden går. Gick sedan ett par kilometer mot Hellasgården till och gick sedan upp från grusvägen längs en lite stig 50-100 meter in i skogen. Och sedan rörde jag mig mindre än tio kvadratmeter på knappt tre timmar och plockade 2,5 liter blåbär! Så ja, det är bär i skogen! Cyklade sedan hem igen. Fick förutom paj och sylt även 2 mil på cykel och 7-8 km promenad.

Vet inte om jag drack för lite eller om det var väderomslaget som gjorde att jag sedan var däckad i migrän igår... Inte en av de värre gångerna men tillräckligt för att jag inte skulle träna. Sydde om en klänning istället. Men idag har jag varit på gymmet och kört ett rygg- och triceps-pass. Första gången om jag blev irriterad på ett par yngre killar som var jättenoga med att spreja redskapen de använde, men totalt ignorerade avstånden... Som tur var så var det inte så mycket folk och jag kunde flytta mig från dem.

Nu skiner solen och det ska bli 25 grader varmt. Så resten av dagen blir det utomhus!

Inga kommentarer: