onsdag 22 juli 2020

Jobbhjärnan börjar koppla upp sig

I brist på annat att sysselsätta mig med så tränar jag... Jag klagar verkligen inte, men börjar få svårt att koppla av. Börjar ju mitt nya jobb nästa vecka och hjärnan börjar koppla på. Skulle nog behöva göra en dagsutflykt för att kunna släppa tankarna, men har lite dåligt med inspiration. Har betat av ganska många platser i närområdet den här våren och sommaren. Försöker i alla fall bocka av lite småfix som är skönt att slippa tänka på när jobbvardagen är igång igen. I morgon ska jag t.ex. fixa nytt pass och ta ett antikroppstest. Jag är ganska säker på att jag inte har haft Corona - om jag inte fick det när jag var i Berlin redan i februari. Men vill ändå veta. Bidrar på det viset också till forskningen; för att kunna räkna ut hur stor andel av befolkningen som är immuna/har antikroppar.

Inga kommentarer: