måndag 14 december 2009

Jag har fastnat i Biggest Looser-träsket...

Jag gillar egentligen inte program där "tjocka" människor ska visa upp sig och förnedras inför tv-tittare - tycker t.ex. att Anna Skipper är helt hemsk. Det som oftast är problemet med den här typen av program är att det blir så extrema skillnader för dem som är med att jag alltid undrar hur det går för dem när de kommer hem. Och att det är fokus på träning bortkopplat från kosten (eller tvärtom). Men trots det har jag följt The Biggest Looser de senaste veckorna... Kan ändå inte låta bli att bli imponerad över att de som är med har sådan vilja att förändra sina liv. Och vad som händer med dem på ett par månader.

Men jag kollar inte bara på andra som tränar; jag har förstås själv varit och tränat idag. Och eftersom det är måndag så har jag varit på step. Det var faktiskt nästan full klass, så än har inte folk tagit julledigt från träningen.

Inga kommentarer: