torsdag 10 december 2009

Sista träningen innan jul

Ja, när det gäller träningen med min PT i alla fall (nästa torsdag ska jag nämligen på julmiddag med jobbet och sedan bär det ju av till Alperna). Annars lär det bli en hel del träningspass till innan jul.

Idag var det premiär för bänkpress med stång för mig! Jag har ju kört bänkpress med hantlar ganska länge, men nu tyckte min PT att jag hade kommit upp i så pass höga vikter att det var idé att testa med stång. Och det gick bra. Som ni förstår är det ganska beskedlig vikter än så länge... Men det är alltid kul när man kommer förbi någon tröskel/barriär - oftast mest mental. Vad blev det annars? Rodd, biceps och triceps med stång, utfall, armhävningar med en variant av plankan (där jag fick gå ner på armbågarna och ta mig upp igen) och knäböj bl.a. Ett bra, ganska intensivt pass där jag hann med många övningar kändes det som :)

Inga kommentarer: