tisdag 29 december 2009

Tillbaka på gymmet

Efter en veckas skidåkning (ja, fast egentligen blev det ju bara 6 dagars skidåkning), blev det ett par dagars ofrivillig vila. Min pappa blev dålig samma natt som vi kom hem från Cervinia, så jag har varit ute hos min mamma ett par dagar. Nu har det lugnat sig i alla fall och jag är tillbaka i Malmö igen. Och kunde - äntligen! - ta mig ner till gymmet och träna. Hade huvudvärk som jag hoppades skulle botas med en timmes styrketräning, men det lyckades tyvärr inte. Körde i alla fall mitt vanliga rygg- och tricepspass idag. Märks att det varit fokus på benen den senaste tiden, men kändes ändå helt OK.

Bilder från Cervinia har jag ju redan lagt upp, men tänkte skriva några rader om resan också. Startade med att komma ner till minus 28 grader... Som tur var steg temperaturen ganska snabbt så det var inget problem. Lite halvtaskigt med snö var det också första dagarna. Det gick att åka, men alla pister och liftar var inte öppna. Men det ordnade sig också. På två dagar kom säkert 1,5 meter snö... Så sedan var det gott om snö i backarna :) Och på förmiddagarna var förutsättningarna fantastiska; nypistade backar som inte var för hårda och väldigt lite folk. Dessutom breda backar och en hel del roliga nedfarter. För mig som fortfarande är något av en nybörjare var det perfekt! Lite synd är dock att Cervinia tydligen är kännt för att vara ett blåshål och det märktes. Vissa dagar fick man staka sig fram i vissa pister på grund av motvind och/eller på grund av att snön blåst upp i höga drivor som stoppade upp. Men jag åkte alla dagar och fick ganska bra benträning av alla snö... Skönt också att komma iväg förstås och äta god italiensk mat.

Inga kommentarer: