söndag 13 december 2009

Luciaträning

Glöggdoften låg tät på gymmet idag. Jag hoppade dock över glöggen och körde lite drygt en timmes styrketräning istället. Värmde upp på träningscykeln i nästan 20 minuter och sedan körde jag mitt rygg- och tricepspass. En övning för axlarna och en för benen blev det också.

Jag har också tränat att gå i mina nya pjäxor. Hade ju en del problem med mitt vänsterben förra året, så nu bestämde jag mig för att satsa på egna pjäxor. Har inte åkt så många år och därför hyrt hittills. Men nu är jag ganska säker på att jag kommer fortsätta åka och då kändes det som en bra investering. Men inte helt oväntat fanns det inte så många pjäxor att välja på för min del... Jag har väldigt smala fötter och framförallt hälar, höga fotvalv + min gamla stressfrakturskada så denna pjäxa var i princip den enda som ska fungera någorlunda om jag inte ska specialbeställa och då lägga dubbla priset. Tyckte ända att det blev en 1000-lapp för mycket...

Inga kommentarer: