måndag 4 april 2011

Vårtecken

I helgen kom våren på allvar till Malmö. Såg flera motorcyklar, jag cyklade utan vantar och Allsvenskan har börjat (och MFF vann!). Sedan blommar de japanska körsbärsträden vid stadshuset och buskarna börjar så sakteliga skifta i grönt. I like! Ryggslutet mår bättre efter all insmörjning, även om jag fortfarande har känningar. Att böja sig framåt är ingen hit kan jag tala om... Men det gick bra att springa på löpbandet idag (4 km blev det) och även bänkpress, hantelcurl och flies fungerade OK. Vågade däremot inte köra knäböj, utan det fick bli utfall och "Bulgaren" avslutningsvis. Hade faktiskt inte koll på klockan idag, men tror att det blev runt en timmes träning totalt sett. Nu väntar jag bara på att kyckling- och broccolipajen ska bli klar!

2 kommentarer:

Andrej sa...

Bra att ta det lugnt. Ryggproblem skall du verkligen respektera. Men vad är "Bulgaren"?

BoelMaria sa...

Jag har förstått att det finns olika varianter av Bulgaren, men den som jag har fått lära mig går ut på att man lägger upp ena benet på en bänk och sedan gör djupa knäböj/utfall med det andra benet. Vill man kan man ha vikter i händerna också. Bra övning för framsida lår som nästan garanterat ger träningsvärk... :) Ska försöka lägga upp en bild, för den är lite svår att förklara.