tisdag 6 januari 2015

Köpenhamn igår

Då var det sista dagen på den här ledigheten. Var ju först ledig drygt en vecka och jobbade sedan två dagar innan jag nu har varit ledig en vecka till, men känns nästan som jag varit ledig sedan den 20 december. Jag skulle ljuga om jag sa att det ska bli kul att börja jobba igen, komma in i rutinerna och få lite vardag igen… Jag hade lätt kunnat vara ledig en vecka till! Men visst är jag nöjd med mina lediga dagar och hunnit med att både ta det lugnt och hitta på en massa saker. Igår var jag i Köpenhamn t.ex. Gick till några av mina favoritbutiker, besökte några av de stora varuhusen (hittade bl.a. en Stella McCartney-hoodie på rean och ett par supertunna, superbilliga pyjamasbyxor), strosade omkring bland alla matstånd på Torvehallarna och avslutade med att äta en god macka på Den Sorte Diamant och se en fin fotoutställning: The Weather Diaries - väl värd att besöka!

Den här röda dagen var det ändå öppet på gymmet och jag var inte ensam om att komma på idéen om att tillbringa förmiddagen bland vikterna. Fick till ett OK pass med uppvärmning på löpbandet (fortfarande gåendes eftersom min efterhängsna förkylning inte riktigt gett med sig) och sedan styrka för ben, axlar och bröst.

Inga kommentarer: