tisdag 26 maj 2015

Rum med utsikt

Igår tränade jag i Västra hamnen och idag på Mobilia. Två väldigt olika gym med olika klientel och inriktning. Själv tränar jag i princip bara yoga i Västra hamnen, men på sommaren händer det att jag styrketränar eller springer en sväng på löpbandet innan jag cyklar och badar. På Mobilia har jag också periodvis gått på yogaklasser, men just nu springer jag bara på löpbandet när jag tar mig dit. Det ligger närmast hem och tar bara 5 minuter med cykel.

Dagens träning var inget undantag; det blev 50 minuter på löpbandet. Det jag gillar med att springa på Mobilia är att löpbanden är placerade framför stora fönster på tredje våningen, vilket gör att man har utsikt över en öppen plats där det hela tiden rör sig folk. Där finns en mindre lekplats, en fontän, stora trädäck i etager och en stor sandplan där de sätter upp mål på sommaren. Dessutom sätter de upp solstolar under vår/sommar där folk sitter och hänger. Det gör att det händer saker hela tiden. Barn som gungar, shoppare som hämtar andan mellan inköpen, någon som äter glass eller någon som springer mellan vattenstrålarna i fontänen. Tiden på löpbandet känns därför som den går fortare än vanligt!

Inga kommentarer: