onsdag 14 januari 2009

Bodypump

Idag har jag varit på ett bodypump-pass. Jag har bestämt mig för att testa lite olika pass nu i vår som ett komplement till den övriga träningen. Eller som ersättning vissa veckor.

Det var i alla fall säkert nästan 2 år sedan jag gick på pump sist! Det var ju definitivt innan jag bröt handleden och jag har en känsla av att det var ett bra tag innan dess. Det var i alla fall ganska kul. Kroppen är - fortfarande - inte 100 % OK (ont i öronen och halsen) och eftersom det var så länge sedan jag gick på ett pump-pass var jag lite osäker på hur mycket jag skulle orka. Men jag lyckades välja någorlunda bra vikter. Det märktes att jag har styrketränat en del det sista året, men samtidigt är det en helt annan typ av styrketräning än jag kör med min PT eller när jag kör själv. Kan väl vara bra som omväxling, men tror inte jag kommer köra varje vecka.

Inga kommentarer: