fredag 16 januari 2009

Från styrketräning till Strindberg

Ska strax hoppa ur träningskläderna, duscha, kasta i mig något att äta och sedan ta mig till Intiman för att se Repeteras: Fröken Julie. Trots att jag gick en halvtimme tidigare från jobbet känner jag mig just nu lite stressad...

Har i alla fall kört ett - nästan - vanligt pass på gymmet idag. Först 10 km på cykel (drygt 26 minuter) och det kändes ganska flåsigt. Sedan körde jag rodd, stående lårcurl, rygg, axelpress på boll, plankan och ytterligare en magövning med boll. Ganska få övningar med andra ord och istället för att hålla på en dryg timme, som jag brukar, tog det bara 55 minuter. Allt kändes nämligen lite tyngre än vanligt och hjärtat fick jobba lite mer :( Och jag som trodde att det skulle kännas bra idag. Men det är bara att inse att kroppen behöver ytterligare lite tid för att komma igång helt igen.

Inga kommentarer: