söndag 25 januari 2009

Löpning!

Idag har jag spenderat hela 12 minuter på löpbandet! Och av dessa så sprang jag 1 km... Har lovat mig själv att börja riktigt lugnt den här gången och successivt öka sträckan. Känns fortfarande konstigt när jag springer, men kan egentligen inte säga att det gör ont. Och jag är extremt känslig nu också och känner efter precis hela tiden.

Efter den försiktiga inledningen körde jag ett ganska tufft styrketräningspass:
  • rodd (la på 2,5 kg extra, så är uppe i 37,5 kg)
  • sittande benpress (lätt vikt - 60 kg - eftersom jag var osäker på hur mycket jag skulle orka)
  • liggande lårcurl (la på 2,5 kg där med, i mellanrepetitionen, annars 20 kg)
  • axelpress på boll (2 x 6 kg hantlar)
  • triceps på boll (2 x 4 kg hantlar)
  • gående utfall med 5 kg hantlar
  • rygglyft
  • plankan
  • ytterligare en magövning

Veckan som kommer blir kul; i morgon step, på tisdag yoga och på onsdag PT-timme. Sen blir det intressant att se vad kroppen säger...!

Inga kommentarer: