tisdag 27 januari 2009

Jag blir så trött

Ny träningstidning = kul! Trodde jag... Köpte den nya tidningen Aktiv träning i helgen och såg fram emot att frossa i nya tips för löpning, kost och styrketräning. Men gissa om jag blev besviken. Efter en stunds bläddrande upptäcker jag att något saknas. I hela tidningen finns inte en enda bild på en kvinna. Och allt det skrivs om kan både kvinnliga och manliga idrottare ta till sig. Det är precis som med Offside, som blev så himla uppskriven för något år sedan. Jag älskar fotboll och tänkte: "Kul att någon skriver seriöst om fotboll". Men samma sak där; inte ett ord om en kvinnlig fotbollsspelare, om damallsvenskan o.s.v. Jag vet inte om de har bättrat sig, men jag blev helt anti och har inte varit sugen på att köpa den igen.

Hur kan två nya tidningar - på 2000-talet - utesluta halva befolkningen? Det är för mig en gåta.

Inga kommentarer: