måndag 24 januari 2011

75 minuter yoga

Eftersom det inte blev någon yoga i helgen åkte jag ner till gymmet Västra hamnen idag för att köra ett pass. Det var visserligen inte baspass, som jag brukar köra, utan "advanced" och dessutom 75 minuter. Men eftersom det gick så bra sist tänkte jag - lite optimistiskt - att det nog skulle gå bra... Och det gjorde det väl egentligen med tanke på att jag kom direkt från jobbet och en del av övningarna var nya. Svettades redan efter tio minuter och fick verkligen kämpa för att hålla tempot och klara övningarna. Och vissa övningar gick inte alls... Fast det är bra att utmana kroppen och jag har nog hamnat lite för mycket i komfortzonen när det gäller yogan. Får nog bli ett och annat "advanced" pass i vår!

2 kommentarer:

Andrej sa...

Det handlar mycket om vana. Ett tag tränade jag ofta direkt efter jobbet och det gick bra. Men det tar ett tag att lära sig vad kroppen och knoppen gillar i fråga om mat och laddning.

BoelMaria sa...

Jag tränar nästan alltid direkt efter jobbet, så det är numera inga problem (om jag inte slarvat med maten förstås...). Däremot har jag svårt att komma direkt från stressen på jobbet och sedan köra yoga där en stor del handlar om fokus och hitta lugnet.