lördag 8 januari 2011

Asfaltslöpning

Idag är det töväder. Det inte bara droppar från taket, utan låter som ett smattrande regn på fönsterbläcket. Passade därför på att snöra på mig löparskorna för en tur utomhus. Runt Möllevången var det fortfarande isigt på trottoarerna, men redan vid sjuhuset var cykelbanorna fria från snö och is och det gick faktiskt att springa - utan att hela tiden behöva var rädd för att halka. Pulsklockan ville däremot inte som jag idag, så jag vet inte hur länge jag var ute. Men än så länge är ju sträckorna ganska korta, så tiden är väl inte det som är mest viktigt. Fast det retar mig ändå; gillar statistik och hålla koll på mina rundor... Har i alla fall skrapat ihop 11,3 km den här veckan.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Bravo.
Vi har blankis överallt.

BoelMaria sa...

Trist med all is. Hade varit skönt om våren ville komma tidigt i år.