onsdag 19 januari 2011

Konditions- och styrketest

Det är alltid spännande att köra ett pass med min PT när jag inte kört med honom under ett par veckor. Har jag tappat muskler och/eller kondition eller inte? Idag kändes det faktiskt som jag hade lyckats hålla kvar nivån sedan innan jul. Skönt! Men jag har ju faktiskt tränat ganska regelbundet och inte haft något längre träningsuppehåll. Har ju dessutom sluppit vara sjuk under semestern - annars brukar jag lyckas dra på mig en och annan bacill när jag är ledig och slappnar av.

Passet idag hade ett blandat upplägg med ganska mycket ben, biceps och rygg. Tiden gick fort och det kändes som sagt bra i kroppen. Kommer nog däremot ha "snygga" blåmärken på knäna i morgon efter en kombinerad utfalls- och sparkövning... Och jag hoppas på lite träningsvärk i benen :)

Inga kommentarer: