måndag 3 januari 2011

Första ordentliga träningspasset 2011

Jag tillbringade visserligen nyårsdagen i backen, men det räknas inte riktigt. Att åka utför innebär ju en hel del vila mellan åken; åka lift, dricka kaffe, äta lunch... Så även om jag var i backen mellan 5 och 6 timmar varje dag förra veckan, så blev det inte så många timmar effektiv skidåkning.

Idag var jag däremot tillbaka på gymmet och avverkade först 3 km på löpbandet och sedan 40 minuter bland träningsmaskinerna. Det blev fokus på rygg, triceps och biceps idag. Med några avslutande magövningar. Konditionsmässigt kändes det bra, men det märks att jag mest använt benen den sista veckan.

Roade mig med att gå igenom förra årets träning igår kväll. Har klarat mig från skador hela 2010, men har fortfarande haft känningar i smalbenet. Löpningen har därför gått sådär även om jag har gjort tappra försök emellanåt. Däremot har jag styrketränat ganska mycket och kört en hel del yoga jämfört med 2009. Någon step-up har det knappast blivit 2010 - mycket beroende på att jag inte hittat någon bra ersättning för det passet som jag gick mycket på 2009. Min personliga tränare har jag behållt och många gånger prisat här på bloggen! Speciellt när jag haft en och annan förkylning och magsjuka och behövt komma igång igen.

Inga kommentarer: