måndag 14 oktober 2013

Berlin-helg

Jag har varit i Berlin flera gånger förut och då gått otroligt mycket, åkt en del U-bahn och även S-bahn. Den här gången hade jag bestämt mig för att hyra cykel. Hotellet hyrde ut cyklar för 12 EURO om dagen, så det var ju jättesmidigt och det gjorde ju att jag kunde trampa iväg direkt och inte behövde vara beroende av att vara tillbaka vid en viss tid. Bodde i västra delarna av Berlin, nära Kurfurstendamm och Tiergarten (nästan precis vid den zoologiska trädgården), så det var ganska naturligt att börja cykla genom parken bort till Brandenburger Tor. Var som längst borta i Prenzlauer berg (som ligger en bra bit öster om Alexanderplatz) och räknade ut att jag cyklade totalt 16-17 km på lördagen. Bra cykelbanor och som sagt ett smidigt sätt att ta sig runt! Men lite läskigt att cykla på stora, flerfiliga alléer där cykelbanan låg mellan bussfilen och de vanliga bilarna... Någon löpning blev det däremot inte. Hade med mig både löparskor och träningskläder och hade tänkt ta en tur på söndagsmörgonen. Men jag orkade helt enkelt inte. Trots att jag sov ovanligt mycket. Men några dagars vila var kanske precis vad jag behövde, för dagens 45 minuters löppass gick jättebra!

Inga kommentarer: