söndag 6 oktober 2013

Söndagsrutin

Yogan börjar halv elva på söndagar. Andra kanske skulle störa sig över att man inte hinner börja med något innan passet (eller precis hinner börja med något innan man ska iväg), men för mig är det en bra anledning att ta söndagsmorgonen i ett lugnt och stilla tempo. Brukar gå upp vid halv nio, laga frukost (ofta lite lyxigare än på vardagarna), äta i lugn och ro samtidigt som jag läser tidningarna - inte bara skummar rubrikerna... Dricker kaffe och när klockan närmar sig tio klär jag på mig, packar väskan och cyklar till gymmet. Idag var inget undantag. Nu är jag hemma igen efter nästan 70 minuter yoga och kan nu ta tag i söndagens övriga aktiviteter. Måste tyvärr sätta mig och jobba, men hoppas kunna vara effektiv och att det inte ska ta alltför lång stund.

Inga kommentarer: