torsdag 10 oktober 2013

I behov av något nytt?

Inspirationen har inte varit skyhög på sistone, varken när det gäller träningen eller bloggskrivandet. Passen har jag mer eller mindre bara betat av och det känns som det var flera veckor sedan jag fick en riktig kick av träningen. Och blogginläggen har varit korta, korta dagboksanteckningar utan någon reflektion. Att jag har haft extremt mycket att göra på jobb är en orsak, men en annan är nog att jag har kört på i samma gamla vanor i flera månader. I stort sätt varje vecka har jag kört två pass med fokus på styrka (och löpning som uppvärmning), ett regelrätt löppass och ett yogapass. Dessutom ser mina styrkepass väldigt lika ut; en dag för bröst, axlar och ben och en dag för rygg och armar. Visst, övningarna försöker jag byta ut men ofta är passen väldigt lika och inte så mycket att skriva om heller. Men idag så tyckte jag att löpningen var rolig och jag struntade i att tempot var lusigt. Och sedan kände jag mig riktigt stark. Trots att jag under långa perioder inte ser eller märker någon skillnad så händer det något. Jag kan ta en tyngre hantel eller göra några fler repetitioner. Idag var en sådan dag :)

Inga kommentarer: