lördag 26 oktober 2013

Tack kroppen!

Oktober har faktiskt varit en bra träningsmånad så här långt. Fått till många träningspass, sprungit mycket (även om alla pass har varit inomhus) och kört ganska hård styrketräning. Däremot har jag inte hunnit med så mycket yoga. Idag kunde jag bocka av veckans fjärde pass. Började med intervaller på löpbandet. Pressade mig lite mer än sist och blev rejält slut. Nöjd över att jag bet ihop och jag hoppas att det ska betala sig så småningom. Sedan körde jag styrka helt utan vikter och maskiner (!) Det händer i princip aldrig... Men jag körde en hel del yoga-övningar, bl.a. i form av solhälsningen, triangeln, halv brygga och krigaren. Plankan - vanlig och sidoplanka - blev det också + tåhävningar och djupa knäböj. Stretchade även höftböjaren ordentligt på slutet. Fick upp värmen ordentligt under intervallerna, så svetten rann resten av passet. Hade en skön känsla i kroppen; så himla härligt!

Inga kommentarer: