måndag 4 augusti 2014

Fix och trix

Vilket blixt- och åskoväder det var igår kväll! Har aldrig sett så många blixtar på en gång förut! Vackert och mäktigt. Och jag var glad för att jag inte skulle jobba idag och kunde njuta av skådespelet när kvällen övergick i natt. Vaknade däremot vid åtta av att vår nya granne började med sin köks-och toalettrenovering idag... Ingen idé att ligga kvar när de bilade ner kaklet så jag gick upp och åt frukost. Gjorde att jag var gymmet redan klockan 10 i förmiddags. Sprang 50 minuter på löpbandet och det kändes faktiskt ganska bra.

Resten av dagen har jag spenderat bland en massa gamla papper och tidningar. Har rensat, sorterat och kastat. Och kände att jag behövde en paus nu... Förhoppningsvis får jag till ett IKEA-besök här i veckan så jag kan köpa lite hyllor, en garderob och ett nytt skrivbord. Målet är att få till hemma-kontoret så jag kan använda det för min "konstnärliga ådra" lite mer i höst :)

Inga kommentarer: